Oferim servicii funerare complete in Bucuresti, Ilfov si judetele limitrofe. Asiguram consultanta gratuita non stop.firma servicii funerare bucuresti

BLOG CASA FUNERARA MEMORIA L

Transportul funerar pe langa lege

Postat in: ce spunem noi

In ultima perioada de timp  s-au inmultit in Bucuresti  (ca si in tara presupun)  firmele care ofera servicii funerare  “ultra complete”  si  “foarte non-stop”. Dar oare chiar asa o fi in realitate cum pare la prima vedere ?  Pai hai sa vedem  la o analiza rapida cu ce se realizeaza una din componentele principale ale acestei activitati; in speta transportul funerar. Conform prevederilor legale in vigoare;  respectiv  Legea 92/2007 actualizata,  pentru transportul funerar   Autoritatea Romana Rutiera si-a declinat competenta prin exceptare  in favoarea  Consiliuliui General al Municipiului Bucuresti ( sau a consiliilor judetene in tara ) in ceea ce priveste eliberarea   AUTORIZATIEI DE TRANSPORT  , a copiilor conforme ale acesteia si a conditiilor ce trebuiesc indeplinite . Acest lucru inseamna  ca pentru a realiza transport funerar nu  trebuie scoasa licenta comunitara de transport de la ARR si este suficienta  obtinerea autorizatiei de transport local funerar  de la primarie. Sus mentionata lege prevede si cuantumul amenzilor cu care se sanctioneaza nerespecterarea ei,  respectiv de la 10.000 pana la 30.000 Ron. Pe cale de consecinta marea majoritate a primariilor din tara si-au insusit normele de aplicare ale legii respective  si au elaborat metodologia de verificare a solicitarilor si de  eliberare a autorizatiilor. Ba mai mult, in  zonele de vest din tara OPC-ul a purces la verificarea operatorilor de transport funerar si au aplicat sanctiuni acolo unde s-a identificat efectuarea de transport funerar fara a detine autorizatie.  Pana aici totul e bine si frumos, cum este de obicei in teorie. In practica, la noi   lucrurile stau cu totul si cu totul altfel; Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a eliberat pana in prezent nici o astfel de autorizatie din lipsa de solicitari si va spun acest lucru prin prisma faptului ca noi suntem primii care am depus un  dosar complet si am facut de curand aceasta solicitare ( la care asteptam cuminti raspunsul) . Avand in vedere cele descrise mai sus putem trage concluzia ca astazi in Bucuresti  intregul transport funerar care se desfasoara este un pic mai mult, adica de tot,  pe langa lege. Daca va intrebati cum este posibil ca in locul de unde  chipurile “ se da ora exacta “ sa se intample acest lucru, sa stiti ca nu sunteti singurii, iar eu   voi incerca in cele ce urmeaza sa va ajut sa deslusiti  “ meandrele concretului”  .

Cine si cu ce face astazi acest transport?

Pai,  in primul rand avem o serie de masini funerare   mai mult vechi decat bune care circula cu numere de inmatriculare de Bulgaria, Italia, Anglia, etc. si care daca ar fi luate  la verificat  s-ar constata ca fie  NU AU carte verde valabila, fie AU  inspectie tehnica periodica  pe “naspa” dar cu sigutranta NU SUNT autorizate conform legii  si NU EXISTA baza legala spre a fi folosite de catre firme  la efectuarea unui transport funerar  pentru care se percepe un tarif. Cand facem aceasta afirmatie ne bazam pe faptul ca una din conditiile necesare autorizarii este ca masina sa fie inmatriculata in Romania si nu este cazul aici. Asteptam cu mult interes reglementari legale in acest sens sau macar sa se sesizeze cine trebuie  si sa puna lucrurile in ordine pentru ca aici nu este vorba despre o persoana fizica care se plimba pe strada cu masina proprie inscrisa in alta tara unde are el rezidenta ci cu o persoana juridica care efectueaza servicii de transport contra cost in mod ilegal.

Pe de alta parte  avem o serie de microbuze si dube  inscrise in Romania  dar care  NU DETIN  autorizatie de transport funerar  conform legii pentru ca o alta  conditiie necesara  autorizarii prevede  ca masina sa fie omologata si amenajata special pentru transportul  funerar si nu este cazul aici. In acest caz, Guvernul a pregatit o surpriza si  tocmai a  reglementat  conform ultimei modificari ( acum recent in 2013 si pentru care se asteapta normele de aplicare )  din legea transporturilor faptul ca pentru aceste autovehicole se impune obtinerea licentei comunitare de transport pentru toate  cele de transport marfa cu masa totala  maxim autorizata  mai mare de 2,4T precum si pentru toate cele de transport persoane de la 8+1 locuri in sus inclusiv acestea din urma. Acestea fiind spuse si avand in vedere ca  efectuarea unui transport de persoane sau de marfa contra cost fara a detine licenta comunitara  constituie infractiune si se pedepseste ca atare in conformitate cu prevederile din legea transporturilor, suntem nerabdatori sa vedem cine-si va mai permite sa efectueze  transport funerar  cu microbuze si dube in conditiile in care aceasta categorie de vehicole va fi intens verificata in urmatoarea perioada cu privire la existanta licentei  dar si asupra incarcaturii .

In al treilea  rand avem o serie de micrubuze si dube care circula cu numere de inmatriculare de Bulgaria, Italia, Anglia, etc.   dar  despre care nu discutam  pentru ca acestea   sunt in  “ ofsaid “  total din toate punctele de vedere  prin prisma celor scrise mai sus si zilele lor in lumea transporturilor sunt putine si  numarate.

La final,  dar nu in ultimul rand  avem  autospecializatele funerare omologate  si  inscrise in Romania, detinute in proprietate de catre persoane fizice sau juridice pentru care se poate obtine autorizatia de transport conform legii si care mai devreme sau mai tarziu vor fi singurele autovehicole care vor efectua local, national si international transport  funerar de specialitate. Pa aceasta cale dorim sa-i asiguram de bunele noastre intentii si sa-i anuntam  pe competitorii nostri ca suntem deschisi  la dialog in cazul in care doresc sa ne consulte cu privire la criteriile ce trebuiesc indeplinite pentru a obtine  autorizatia de transport.

Vom reveni  cu alte articole cel putin la fel de interesante cu privire la domeniul  funerar.

Ing.  ROMEO  LUCUTAR  – Manager de Transport

(6) comentarii

  1. Am revenit cu noutati; Mi-ar placea sa va spun ca suntem prima firma din Bucuresti care a obtinut autorizatia de transport funerar insa prin prisma raspunsului primit de la Primaria Capitalei acest lucru nu este posibil. Avem la solicitarea noastra o rezolutie care certifica faptul ca am depus un dosar complet si in concordanta cu specificatiile prevazute de lege dar Primaria Capitalei nu a elaborat inca prin norme interne modul de aplicare ale prevederilor legale si pe cale de consecinta nu stie ce si cum trebuie sa ne elibereze. Ne asigura insa cu privire la faptul ca ni se va acorda autorizatia de transport imediat ce se vor stabili normele metodologice.Cu alte cuvinte in momentul de fata nu exista in Bucuresti nici o firma autorizata conform legii sa efectueze transport funerar si nu exista nici o masina funerara autorizata. Raspunsul oficial primit de la Primaria Capitalei este astazi pentru noi la fel de bun ca si autorizatia de transport in sine fiind opozabil in instanta impotriva eventualelor amenzi primite insa nu ne multumeste pe deplin.Ne vom adresa din nou primariei, la departamentul ” metodologie ” de aceasta data cu solicitarea expresa de a demara procedurile necesare intocmirii normelor interne in vederea eliberarii respectivei autorizatii.Aceeasi solicitare va fi trimisa si altor institutii competente in influentarea deciziei cu privire la aplicarea si respectarea legii transportului precum si asupra normelor de aplicare ale ei. Nu intelegem cu este posibil ca in Bucuresti unde este concentrata 10% din populatia tarii si unde se inregistreaza un nr. proportional de decese, sa nu se aplice prevederile legale in vigoare in materie de transport funerar. Daca pe domnii functionari publici nu-i intereseaza ca aceeasi masina care a transportat astazi un defunct la cimitir poate maine face aprovizionarea la chioscul din colt de unde si copiii dansilor cumpara biscuit; pe mine ma intereseaza si ar trebui sa ne intereseze pe toti acest aspect. Vom reveni cu alte informatii despre desfasurarea demersului nostru.

  2. Dl. Ing. ROMEO LUCUTAR, energia dvs. este canalizata intr-o directie mai putin importanta pentru momentul in care ne aflam, nu transportul funerar este problema principala ci modul de organizare a activitatii de servicii funerare, eu personal vad cu totul altfel situatia : ce-ar fi daca de maine ar fi obligatoriu ca toate societatile de servicii funerare sa fie organizate ca si CASA FUNERARA, in adevaratul sens al cuvantului, mi se pare de bun simt ca aceasta activitate sa treaca la nivelul urmator si sa nu mai functioneze ca un boutique. Activiatatea trebuie reglementata pornind de la baza si nu de la sfarsit ( ma refer la autorizatia de transport pe care o vad la sfarsitul acestei etape ). In speranta ca cele mentionate nu v-au suparat sper ca cele doua opinii ale noastre sa se transforme in viitor in fapte. Cu stima,

  3. fratilor am fost la primaria de unde apartin cu firma sa-mi iau autorizatie ca ma oprit politia si ce credeti ca raspuns am primit nu avem birou de transport bun si avum ce fac stau cu masinile in garaj nu domnilor circul cu ele ca asta e tara te duci dupa autorizatie si nu nne elibereaza asta e tara lu papura voda cat am vrea sa fim legali nu se poate

  4. Pe lângă faptul că funcţionează în ilegalitate, unele firme care oferă servicii funerare mai pun în pericol şi viaţa cetatenilor; mai mult, unii patroni, după ce transportă persoanele decedate, curăţă maşinile mortuare la spălătoriile auto sau direct în stradă, cu furtunul. Conform prevederilor legale în vigoare, respectiv Legea 92/2007, pentru a transporta persoanele decedate, firmele de profil trebuie să deţină autorizaţie de transport, copiile conforme ale acesteia şi sa respecte condiţiile ce trebuiesc îndeplinite. Astfel, pentru a transporta morţii, nu este necesară licenţa comunitară de transport de la ARR şi este necesar si suficient obţinerea autorizaţiei de transport local funerar de la primarie. În lipsa acestora, firmele de pompe funebre riscă amenzi cuprinse între 10.000 şi 30.000 de lei. Nu mai că, la Iaşi ( ca si in tara peste tot ), oricine are o firmă de profil este în stare să transporte persoanele decedate şi cu caruta , fără ca autorităţile să ia vreo măsură în acest sens. „Noi avem toate autorizaţiile la zi. Sunt multe firme care nu deţin astfel de autorizaţii, dar îşi desfăşoară activitatea fără probleme fără ca cineva să-i verifice. Marea majoritate nu au aceste autorizaţii şi transportă persoanele decedate cu orice fel de maşină, ceea ce este ilegal. Mai mult, o maşină mortuară, pentru a fi autorizată, trebuie să fie înmatriculată în România, ceea ce iar este o problemă. Dacă mergeţi prin oraş o să vedeţi că sunt înmatriculate prin toată Europa”, a declarat Daniela Nistor, patronul unei firme de pompe funebre din Iaşi.
    Pericol biologic
    Pentru a efectua transportul morţilor, pe lângă autorizaţiile necesare trebuie ca firma cu pricina să aibă contracte cu firmele de dezinfecţie, deoarece comportă risc biologic. Cu atât mai mult în cazul în care firma care are atribuit contractul pentru a transporta persoanele decedate în urma incidentelor în trafic, omoruri, etc. Din câte se pare, nici la acest capitol firmele de pompe funebre ieşene nu stau prea bine. Drept urmare, viaţa ieşenilor este pusă zilnic în pericol. Cei mai mulţi „operatori”, după ce efectuează aceste transporturi îşi spală maşinile în faţa societăţii sau a scării de bloc, iar deşeurile se scurg pe asfalt sau chiar pe carosabil. În cazul cel mai fericit, le duc la spălătoriile auto. Strada Eternitatea este una din cele mai periculoase zone din acest punct de vedere, deoarece aici se află şi cele mai multe firme de profil. Patronii nu ţin cont de faptul că defunctul poate avea SIDA sau alte boli de mare risc biologic şi aleg varianta cea mai puţin costisitoare, gândindu-se la propriul buzunar şi mai puţin la viaţa ieşenilor sau la cea proprie, pusă în pericol. „Maşina o curăţăm la spălătoriile auto. Nu există niciun risc”, recunoaşte sec Ştefan Sârbu, agent funerar la o altă societate. Nu la fel putem spune de alte firme din zonă. „Avem contract cu firmele de dezinfecţie şi ei fac toată treaba. Aici stau la bază Legea 319-2006, HG 1092-2006 şi Ordinul 1029-2004. Nu poţi funcţiona dacă nu îndeplineşti aceste condiţii”, a adăugat Anca Nistor. Contactaţi telefonic, reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Iaşi nu ne-au putut oferi un punct de vedere cu privire la această situaţie. „Nu am pe cine să întreb. Toţi sunt plecaţi pe teren”, a spus Marius Voicescu, purtătorul de cuvânt al DSP. (Andrei Hurbea)
    Sursa: ziarulevenimentul.ro

  5. La Constanta a inceput sa aplice legea;
    Unei maşini mortuare din Năvodari i s-a interzis accesul în curtea Spitalului Judeţean Constanţa pentru a prelua cadavrul pe motiv că autoturismul nu este înmatriculat în România. Nu este pentru prima dată când maşinile firmelor de servicii funerare din judeţ sunt oprite la poarta Spitalului Judeţean pe motiv că nu au autorizaţie de transport funerar.
    “Am fost solicitat ieri să merg să ridic azi un decedat de la Morga Spitalului Judeţean. Când am ajuns la poarta Spitalului, o firmă de pază nu mi-a dat voie să intru în curtea Spitalului. Eram cu maşina mea, maşină funerara, şi mi-au spus că are numere de Bulgaria şi din cauza asta nu poate să intre maşina”, a declarat Ioan Cârjan, administrator servicii funerare.
    “ Până să concesioneze ei era totul bine, de când au renovat găsesc mereu nod în papură ca să nu intre alte maşini”, a declarat Ioan Cârjan, administrator servicii funerare.
    Conducerea Spitalului susţine că singura problemă în acest caz era faptul că autoturismul special conceput pentru a transporta persoane decedate avea numere de Bulgaria si deci nu putea detine autorizaţie de transport funera necesara pentru prestarea acestui transport.
    “Este o regulă constituită de către Consiliul Local ca maşinile mortuare să fie acreditate, astea sunt regulile jocului. Probabil că şi dânsul dacă îşi va acredita maşina nu va fi nicio problemă. Maşina avea numere de Bulgaria, trebuie acreditată în România”, a declarat dr. Cătălin Grasa, director SCJU.
    Sursa: gazetadenavodari.ro

  6. Buna ziua….Comentarii inutile….Concluzia este una singur: nu exista o LEGE FUNERARA…. In consecinta aceste servicii functioneaza la mica intelegere intre parti: apartinatori,popi,primari,directori……Pentru cei care vor ca aceste servicii sa se desfasoare civilizat,european si legal va invit sa va inscrieti in ASOCIATIA FUNERARA ROMANA ca sa promovam acest proiect de lege(care necesita amendamente si imbunatatiri): Proiect de lege 592/ 2009

    Dupa promulgarea acestei legi toate institutiile(primari,spitale,biserici),firmele de profil si cetatenii acestei tari vor avea cadrul legal dupa care se vor indruma…Pana atunci suntem victimele intereselor de grup si a interpusilor….Cu aste fiind zise va astept sa sustineti ASOCIATIA FUNERARA ROMANA in demersurile ei de promulgare a unei legi funerare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>